Affärsbesök

En härlig sandstrand som vi besökte för 3 år sedan.

2022-10-13

Uppe vid 8 i morse och jag tog en kort promenad. Det var mulet och 12 plus och nästan helt vindstilla.

Vid 9 tiden var vi klara och då körde vi till Kinna och parkerade en liten bit ifrån vårdcentralen. Gick bort till mottagningen, tog hissen en våning upp och gick till väntrummet och satte oss. Efter en kort stund kom sköterskan och hämtade oss och vi gick till behandlingsrummet. Efter en halvtimme var det klart och PICC-linen hade blivit omskött och det såg bra ut.

Vi körde sedan till Kungsfors köpcenter i Skene och parkerade.

Där var vi väl bevakade av en hel del polisbilar. Tror dom var och åt på restaurangen som finns där.

Vi gjorde ett besök på Rusta. Jag köpte ett par nya oäkta växter samt en kruka till den ena. Den andra fick nöja sig med en kruka som redan finns i husbilen. En ”växt” till köket och en till ”soffbordet”. Blev bra. Roligt med lite nytt i bland. Lite annat smått och gott blev det också.

Sen så körde vi till MM och parkerade. Tog min långa inköpslista och gick och hämtade en kundvagn och gick in i affären. Var inte så mycket folk i dag när jag var där. Började vid Kronans Fisk och köpte varsin räkmacka vilket vi har varit sugna på ett tag. Fortsatte sedan genom affären och min kundvagn blev nästan full. Nu använder jag den mindre typen av kundvagn för den räcker bra.

När jag hade plockat in i kylskåpet så var det dags för fika. Hade köpt frallor till oss och det smakade jättegott. Vi stannade till i Rydal där jag tömde postfacket. Fanns några brev i dag från VGR som envisas med att skicka snigelpost. I dag fanns det en kallelse till i går som vi hade avbokat för en vecka sedan. Administration är definitivt inte deras starka sida.

Tillbaka till Seglora parkerade vi på vår plats. Jag gick till campingens kök och la in två frysta pizzor där, dom får inte plats i min lilla frys. Nu hade klockan blivit över tre och vi var rätt så trötta. Skönt att sätta sig i soffan och kolla lite nyheter och en del annat.

På kvällen åt vi våra räkmackor till middag och dom smakade verkligen bra och mätta blev vi.

I morgon har vi inte tänkt att göra något och det känns bra.

2 reaktioner till “Affärsbesök”

1. Räkmackor är aldrig fel och väldigt bra att ha färdiga när man har gjort en del ärenden under dagen.
    Idag har ni kunnat ta det lugnare och det behövs mellan alla turerna.

Ha en fin början på helgen!!!

1. Det är räkmackans dag i dag men vi tyckte det passade bra i går.
      Tagit det jättelugnt i dag.